13 Mayıs 2016 Cuma

Eğer Herkes Zekâsının Yüzde Yüzünü Kullanırsa Cenneti Burada Yaratabiliriz...


Daha önce bahsetmiştim, Osho'yu ne kadar çok sevdiğimden, değerli bulduğumdan ve 2000 senesinden beri kitaplarını okuduğumdan. 

Az önce, ofisten birinin tam tabirle "cinlerimi tepeme çıkarması" ile gerginleşen günüm, Osho'nun yine bir sözünü hatırlamamla sakinleşip normal akışını buldu.

Şöyle diyor Osho: 

Eğer herkes zekâsının yüzde yüzünü kullanırsa cenneti burada yaratabiliriz. 


Sonra dedim ki, herkes sen değil.

Herkes senin gibi düşünmüyor.

Herkes senin okuduklarını okumuyor.

Herkes senin sahip olduğun vicdana ve insani yetilere sahip değil.

Herkes birini kırmamak için senin gibi özenli de değil.

Ve sakinleştim.

O kişinin sığ deniz gibi olan yaşantısındansa, düşüncelerinin zenginliğiyle hayatıma yıldızlar katan insanların varlığına teşekkür ederek yaşadığım renkli hayatıma teşekkür ettim. 

Kimsenin beni üzmesine iznim yok. Bunu yapmaya çalışan her kim olursa olsun, zeka sahibi olmadığını düşünüp sakinleşiyorum. 

Herkes zekasının yüzde yüzünü kullansa, zaten Osho'nun dediği gibi cenneti yeryüzünde yaratabilirdik. 

Sığ insanlarla canınızı sıkmayın, günlerinizi karartmayın. Siz kendinize, okuduklarınıza, düşüncelerinize ve sizi mutlu edenlere odaklanın.

Bırakın onlar kendi bataklıklarında debelensinler.

Beni, benden başka kimse üzemez ve yaralayamaz...

İşte bu kadar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder